Olvarit heeft een nieuw jasje

26 May 2021

Laatste wijziging: 26 mei 2021

Al jaren werkt Olvarit eraan om de teelt van ingrediënten steeds meer te verduurzamen en daarin zijn betekenisvolle stappen gezet. De verpakkingen mogen dat uitstralen en zijn daarom in een nieuw jasje gestoken. Een jasje dat beter laat zien hoe Olvarit producten maakt: natuurlijk, lekker en meer duurzaam.

Pure en natuurlijke ingrediënten
De Olvarit-producten bevatten geen onnodige toevoegingen, dus zonder conserveermiddelen*, toegevoegd suiker**, zout, kunstmatige geur- kleur-* en smaakstoffen*. Loes Pronk-Wijnen, namens Olvarit: “Al onze recepturen zijn gemaakt met pure en natuurlijke ingrediënten. Daarnaast zijn ze zo opgebouwd dat er altijd één duidelijke groente- of fruitsmaak te herkennen is. En uiteraard is niet alleen de voedingswaarde maar ook de structuur volledig afgestemd op de leeftijd van jouw kleintje. Al het mooie van Olvarit in een nieuw jasje.”

Hapje voor hapje als B Corp™ naar een gezondere toekomst
Olvarit vindt dat gezonde voeding verder gaat dan gezonde ingrediënten alleen. Gezonde voeding moet ook gezond zijn voor de planeet. “Het is voor Olvarit vanzelfsprekend ingrediënten duurzamer te verbouwen. Hoe dit gebeurd is met de nieuwe verpakking inzichtelijk gemaakt. Op de achterkant van de potjes zijn zogenaamde “wist-je-datjes” te vinden. Hierin wordt concreet verteld welke bijdrage Olvarit levert om samen met boeren verantwoord om te gaan met de grond, het water en de biodiversiteit”, aldus Pronk-Wijnen.

De inspanningen van Nutricia en Olvarit voor de gezondheid van mensen, de maatschappij en de planeet hebben bijgedragen aan het behalen van de B Corp™ certificering. Dit is een wereldwijd onafhankelijk label voor bedrijven die zich inzetten voor een betere wereld.

Oud of nieuw etiket: nog steeds dezelfde vertrouwde Olvarit kwaliteit
De eerste potjes zijn begin juni in de winkel te verwachten. Aangezien het gaat om een groot assortiment, kan het nog wel enkele weken duren voordat al onze potjes vernieuwd in de winkel staan. De komende tijd zijn de oude en nieuwe potjes mogelijk naast elkaar zien. Pronk-Wijnen: “Hoe dan ook: ieder potje - met oud of nieuw etiket - bevat de vertrouwde kwaliteit die je van ons gewend bent! Laat het je kleine smaken!”

* Zoals alle babyvoeding
** Olvarit fruitpotjes bevatten uitsluitend van nature aanwezige suikers.

***

MEER INFORMATIE

Mocht u aanvullende vragen hebben, dan staan wij u graag te woord. U kunt contact met ons opnemen via: pers@danone.com

OVER NUTRICIA en DANONE in NEDERLAND

Danone is een toonaangevende multi-lokale levensmiddelenfabrikant actief in categorieën binnen drie snelgroeiende en op gezondheid gerichte segmenten: gespecialiseerde voeding, zuivel- en plantaardige producten, en water. Wereldwijd is Danone actief in meer dan 120 landen met meer dan honderdduizend werknemers en een omzet van €23,6 miljard in 2020. Danone is zeer sterk vertegenwoordigd in Nederland met ruim 2500 medewerkers, kantoren in Hoofddorp, Utrecht, Zoetermeer en Breda, fabrieken in Zoetermeer en Brabant en een onderzoekscentrum in Utrecht. In Nederland is Danone bekend van sterke A merken, waaronder Nutrilon, Olvarit, Activia, Danio, Danoontje en Evian. Danone is in Nederland tevens een belangrijke leverancier van medische voeding. Danone is overtuigd dat de gezondheid van de planeet en de gezondheid van mensen onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden en ziet het als haar missie om gezonde en duurzame eet- en drinkgewoonten uit te dragen onder de noemer ‘One Planet. One Health’. Alle handelsentiteiten van Danone in Nederland zijn reeds B Corp gecertificeerd.